Auteur Topic: reacties op het topic "hoe de waarheid verdraaid wordt.....  (gelezen 9275 keer)

Annika

• Gast
Re: reacties op het topic "hoe de waarheid verdraaid wordt....."
« Reactie #25 Gepost op: 05 juli 2008 - 15:57:47 »
Ben het in deze met Anneke eens (zie antwoord nummer 27 van dit topic). Handelingen die alléén een dierenarts mag verrichten, moet je als niet-Da gewoon laten. Het is verboden, punt.
Als je de hond dan zo graag wilt redden, ga ermee naar een dierenarts en betaal het dan zelf desnoods.  Ook kun je soms - onder begeleiding van een erkende dierenarts - zelf thuis aan de slag maar dan doe je het tenminste niet zómaar. Dan weet de DA waar je mee bezig bent en kan hij/zij je zo nodig helpen.

In dit geval kun je je niet verschuilen achter "het moest van RDE" want als opvanger ben je zelf verantwoordelijk  én aansprakelijk (juridisch gezien) om de hond de juiste dierenartshulp te laten geven. Kan je dat niet, om welke reden dan ook, dan moet je niet opvangen. Het gaat toch om de HOND? :idiot2:

En waar denk je dat het vocht en medicijnen vandaan kwamen (stonden niet ineens in mn keukenkastje ;) ) het is in overleg gegaan met de dierenarts die dus daarop alle spullen heeft meegegeven.

Pearly

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 05 juli 2008 - 16:00:22 »
Annika,
We weten met z'n allen dat Sanna of RDE de mensen onder druk durft zetten, daar is nu uiteindelijk geen twijfel meer over.
In het vervolg, daar ben ik zeker van, zal ook jij tweemaal nadenken voor je nog zoiets overweegt te doen...

Ik wou alleen maar zeggen, dat dit nogmaals bewijst dat RDE (of Sanna) de pups aan een baxter (of in hun woorden: aan de fles) legt.
Maar dat wist ik allang voordat je ons dat vertelde....
Er zijn nog zo'n zaken die ook niet door de beugel kunnen. De verhalen liegen er niet om.
Jij bent tenminste eerlijk genoeg om alles te bekennen.

Ikke

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 05 juli 2008 - 16:08:28 »
Annika, ik veronderstel in overleg met Tom (DA RDE) ?
Waarom sta ik niet verwonderd over dit feit ?
Misschien omdat ik nog al van die dingen gehoord heb.

En waar denk je dat het vocht en medicijnen vandaan kwamen (stonden niet ineens in mn keukenkastje ;) ) het is in overleg gegaan met de dierenarts die dus daarop alle spullen heeft meegegeven.

Annika

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 05 juli 2008 - 16:09:27 »
nee de andere da van de rde.

Gerdi

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 05 juli 2008 - 16:37:27 »

Okee, dan ligt het anders dan ik dacht. ;)

Pearly

• Gast
« Reactie #30 Gepost op: 05 juli 2008 - 17:43:47 »
Wie is die tweede dierenarts dan?

Offline Fleur

• Petsfriend
  • Oud gediende
  • *
« Reactie #31 Gepost op: 05 juli 2008 - 17:47:07 »
Wie is die tweede dierenarts dan?
Is dat niet een vrouwelijke DA? Ze staat geloof ik bij het rde-team op hun site:sorry, maar ik weet haar naam niet meer
never mind the dogs, beware of the woman!!

Pearly

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 05 juli 2008 - 18:19:24 »
De tweede dierenarts van RDE is Diana van der Star, zo te lezen op de RDE-site.
Ik kan me niet inbeelden dat een dierenarts zomaar toestemming geeft aan leken om inentingen te geven aan honden.
Onze dierenarts zou dit in ieder geval niet doen, wij zouden dit niet doen, je weet maar nooit dat je verkeerd prikt of dat er iets misgaat achteraf!! En dan?
Wie is dan verantwoordelijk?
Vooral als het niet je eigen hond is?
Nou, zoek het dan maar weer een keertje uit. Nog een rechtszaak erbij?

pinka

• Gast
Re: reacties op het topic "hoe de waarheid verdraaid wordt.....
« Reactie #33 Gepost op: 10 juli 2008 - 23:39:43 »
Hebben jullie het forum van de RDE gelezen onder "hoe de waarheid verdraait wordt......er staan drie verhalen op WEER GEKOPIEERD vanaf het PFF; dit keer is Galgo het slachtoffer............

Galgo

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 11 juli 2008 - 09:01:37 »
Triest heel tries.

Ik heb vernomen dat ik nu bij de r d e door de slijk wordt gehaald en daar zijn wij niet van gediend.
Daar,ze letterlijk mijn mail op hun site hebben gezet ,zijn ze nu met de verkeerde bezig.
Hierbij laten wij weten vandaag naar de advokaat te gaan.
Om hun aan te klagen voor laster en openbaar mail neer zetten zonder toestemming.
Wij,zijn dit zo zat dat hun dreigen maar wij dan nu maar eens stappen gaan ondernemen.
En laat de heer van duin dan maar komen.
Wij gaan aanklagen.
mevr van duin--Sanne.
De -r d e(resceudogseurope.nl)

daar het ten strengste verboden is mail op een site te zetten zonder toestemming.
dat is laster.

Nog even dit wat wij meegemaakt hebben zijn foto,s van maar we hebben zeker iets achter de hand.
Wij dreigen niet.
MAAR WIJ DOEN HET OOK.
afz  andre en jeanette.
voormalig donateurs  firma bergevoet.

Galgo

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: 11 juli 2008 - 09:11:02 »
Bericht na.

Tevens zullen we de resceudogs ook aan klagen wegens de wanpraktijken die daar gaande waren en nog steeds zijn.
Ik,heb vanmiddag een afspraak dus de bal gaat rollen.

Wij zijn erg boos maar ook verdrietig.
Kwaad hoe ze alles verdraaien terwijl ze weten wat er fout gaat en er niets aan doen.

Ook, zijn wij kwaad omdat er zeker ook honden onder lijden hoe ze ter werk gaan.
Sommige vrijwilligers die altijdt klaar stonden nu letterlijk ten schande worden gezet in het openbaar.
omdat ze het niet eens waren met de gang van zaken.
Omdat er mensen nog steeds geld van de r d e tegoed hebben maar nooit ontvangen hebben.

Daar wij firma bergevoet dank zij dat we hun gesponzert hebben nu daar onze naam ten grabbel gooien.
Ik,hoop dat ze dit lezen op de een of andere manier.

want wij zijn het goed zat.
Tevens hebben wij de firma hoogendoorn het laten lezen en ook zij zullen ons bij staan.

dank u Firma hoogendoorn .Voor u steun en vertrouwen in ons :extra_offtopic:

Lola

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 11 juli 2008 - 10:32:04 »
Ik zag op het forum van RDE een stukje tekst staan over het hondje Harvey naar aanleiding van een berichtje hier. Ik wil de reactie van Sanna hierop bevestigen.  Ik heb Harvey in opvang gehad (mijn allereerste opvanghondje) en hij is heel goed terecht gekomen. Deze mevrouw heeft hem met haar dochtertje bij mij opgehaald, hele lieve mensen. Haar man is dierenarts en na de plaatsing heeft ze nog een paar keer gemaild hoe het met Harvey ging. Van Wantje weet ik dat hij nog even bij Marja in opvang is geweest, en ook hij heeft een fijn thuis gevonden.
Groetjes,
Maris

Galgo

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 11 juli 2008 - 10:50:32 »
Dank je mariska.

voor de toelichting.

Lola

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: 11 juli 2008 - 11:20:01 »
Op hun forum vertellen ze hun kant van het verhaal naar aanleiding van de dingen die hier geplaatst worden.
Maris

Annika

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 11 juli 2008 - 11:24:57 »
De tweede dierenarts van RDE is Diana van der Star, zo te lezen op de RDE-site.
Ik kan me niet inbeelden dat een dierenarts zomaar toestemming geeft aan leken om inentingen te geven aan honden.

Geloof me maar dat dat gebeurd, ook de vrouw die de coördinatie opvang regelt geeft entingen . en verzord doodzieke honden dat geeft ze zelf ook toe op het forum van de rde. Dus niet alleen entingen maar ook vocht injecteren eigelijk vanalles (behalve castreren of stereliseren  ;) dat is voor kosten adoptant)

Galgo erg lullig dat jij nu weer aan de beurt bent, maar misschien hopen ze op deze manier medeleven te krijgen van nietswetende mensen.

wendyyente

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: 11 juli 2008 - 11:26:19 »
ik kan me niet goed mengen in het hele rde gebeuren, heb er simpelweg te weinig kennis van.
wel lees ik jullie verhalen en reacties, en het is triest allemaal.
op hun site was ik nog nooit geweest, tot net.
schrik me rot, want henk word daar afgebrand alsof t niks is!!!   ??? :o :tickedoff:
te belachelijk, zo openbaar iemand persoonlijk te kijk zetten!!  :idiot2:
henk,voor de goede orde, ik ben het met rde oneens, je bent top!!  ;D :)

Galgo

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: 11 juli 2008 - 12:07:07 »
Anika ja lullig ja zeker.
maar nu kunnen we ze eindelijk pakken op iets waar WIJ geen toestemming voor gegeven hebben.
maar ook op nog een paar feiten waar zeker bewijs van is dus ja wie de bal naar ons kaats krijg deze 2 maal zo hard terug.

Ik,vind het erg dat ook henk nu aan de schandpaal wordt gezet.
Heeft hij niet verdiend.
Ik hoop dan ook dat hij zal reageren.

maar er zullen er nog meer aan de paal worden gezet.
en alles wordt achterhaald hoor.
dus ik zeg maar dit.

WIJ ZULLEN DE GENE ZIJN DIE HET LAATS LACHEN.

want zeg  nu eerlijk ze maken hun zelf nu niet bepaald populair hoe ze nu te werk gaan.
En ik heb nu al mail binnen van mensen die weten wie ik was toen en wat ik nu allemaal doed.
ze komen er wel achter.

dat is ook een voordeel onze zijde mar daar hoor je meer over.

daar kan ik nog niet te veel over zeggen

sorry

Offline Henk

• Administrator
  • Oud gediende
  • Henk Struik
« Reactie #42 Gepost op: 11 juli 2008 - 12:49:37 »
De webmaster van het RDE forum heeft zojuist een mail van mij ontvangen met het verzoek de overgenomen berichten van het PFF te verwijderen. Hiervoor is een termijn gegeven van ruim een week.

Teksten overnemen is niet toegestaan, deeplinken mag echter volgens dezelfde wet wel.
Wanneer men een advocaat in de arm neemt, zorg er dan voor dat het iemand is die weet heeft van internet regelgeving.
Niet elke advocaat is hiermee bekend!

Uiteraard is de mijne dat wel :)
Ruzie begint nooit met de eerste zin.
Ruzie begint altijd met het antwoord.

Kay Polak

Galgo

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: 11 juli 2008 - 13:36:44 »
Henk.

Ook ,onze advocaat is zeker met regels en wet gevingen kwa internet zeer goed op de hoogten.
dus daar maak ik en andre zich geen zorgen over.
Om ze nu nog een week te geven nee.
straks gaan wij de aanklacht opstellen.
En dat zal niet alleen over de geplaatste mail gaan.
Wij, zijn het goed zat geloof me.
Er staat hier voor ons nog veel meer op het spel.
dus wij zetten de aanklachtten door.

En dat gedraai en gewibbel daar.
Moet maar eens over zijn.
ook,jij weet dat er fouten zijn gemaakt en zeker zijn er dingen in de doofpot gestopt.
maar als wij met onze billen bloot moeten .
Dan hun ook.

vindt het erg dat we ze gesponzerd hebben.
Als we dat van te voren hadden geweten.
maar ,let wel .
Ze kunnen ver gaan met ons heel ver.
maar nu zijn ze te ver gegaan.
Ben blij dat ik hier nog veel heb.
dus met lege handen staan we niet.
triest blijf ik het vinden.

Gerdi

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: 11 juli 2008 - 13:50:28 »
Ik heb net het stuk op RDE gelezen over Galgo en ben heel benieuwd naar het volgende: is het waar dat Serene en (sorry weet de naam niet meer) andere hond bij Ikke en haar man zitten?  Zo ja, wist jij dat Galgo en zo niet, waarom heeft Ikke dat dan niet aan Galgo verteld, desnoods via pb of mail.? En waarom heeft Sanna dat niet aan Galgo verteld?  Wat is/was er met deze honden/mensen aan de hand dat er blijkbaar zeer over gezwegen is?
Of misschien begrijp ik het verkeerd, kan ook natuurlijk.

pinka

• Gast
« Reactie #45 Gepost op: 11 juli 2008 - 14:22:37 »
De webmaster van het RDE forum heeft zojuist een mail van mij ontvangen met het verzoek de overgenomen berichten van het PFF te verwijderen. Hiervoor is een termijn gegeven van ruim een week.

Teksten overnemen is niet toegestaan, deeplinken mag echter volgens dezelfde wet wel.
Wanneer men een advocaat in de arm neemt, zorg er dan voor dat het iemand is die weet heeft van internet regelgeving.
Niet elke advocaat is hiermee bekend!

Uiteraard is de mijne dat wel :)

Henk, heb al jouw aanbevolen literatuur, pfffff, doorgenomen; is deeplinken, door linken naar een ander site?
Ik mag de e-mail van advocaat Van Duin niet doorsturen omdat dat een niet-gepubkiceerd werk is. Nu heeft hij het zelf op het PFF gezet en DUS gepubliceerd; nu mag een journalist daar wel dus uit citeren? Kun je mij de naam van je advocaat pb-en? de mijne is, ben ik bang ook niet zo op de hoogte........

Galgo

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: 11 juli 2008 - 15:54:11 »
SCHIM.

Dit wisten wij niet dat serene en basil daar zitten, wij hebben heel lang gezocht tot nu toe. Ook advertentie,s geplaats en ook dit kunnen wij niet begrijpen .

Wat was de werkelijke reden?

Basil was of had ik ja ik weggehaald bij een mevrouw die hem wilde gebruiken als dekreu, hier heeft sanne gelijk in. Serene kwam aan bij Sanne en ging met ons mee.
Ze heeft lymachia hoop dat ik het goed schrijft. Nu komt het :

De honden moesten inderdaad met spoed weg voor opvang, weet je nog, sanne, de reden. Omdat we teveel honden hadden volgens de gemeenten en woningbouw. Niet voor geluidsoverlast of wat dan ook.
daar zijn we meteen achter aan gegaan. En was heel snel geregeld.

Wij kregen een kennel vergunning en hebben we nu nog. Daarna mailde we en belde we naar sanne dat we de honden terug wilde. Sanne ging in de klins met mij, ze zei dat we alleen maar basil terug wilde.
Dat is en was absoluut niet waar, we wilde ze beiden terug. Maar na heen en weer gescheld ook van mijn kant geef ik toe, waren de honden plots weg. Vandaar alle oproepen en zoekaktie,s.
Wat te denken van de uitgeloofde beloning die andre uit geloofd had, niets alleen maar bergen verdriet.'

En nu schim onbegrip dat ikke ons niet even een mail of een foto gestuurd heeft, ja,groot verdriet speelt weer parten hier. En inderdaad sanne, ik ben nooit bij haar geweest dus konden we dit niet weten.
Ikke nu vraag ik mij ineens iets af. Heb jij ze geadopteerd dat zou ik en andre graag willen weten.

Dan want ja. iedereen weet hoeveel keer deze hond(je op de site stond en wel meer is geadopteerd mevr van duin. Daarom besloten wij niet te betalen maar er was nog een andre reden wat ik niet hier over ga praten, maar wel ergens anders.

Dan de hond biertje (grolsch) dat was een mooije hond nu nog. Maar deze hond was niet gereserveerd en u zei dan ook waar komt die vandaan en daar kwam dat apparaat waar je de chips mee kan lezen.
onbekend weet u nog. En  nog iets, wij drinken geen alcohol dus zal het niet andre zijn biertje zijn geweest. Deze hond is toen na lang heen en weer gepraat met iemand meegegaan als zijnde opvanghond.
weet u weer mevr van duin. Want grolsch is daarna naar nog een adres gegaan voor opvang omdat deze te lang bij dat vorigge adres zat.

Wat u een studio noemt is niet meer dan een schuur met oude banken erin, daar stonden absoluut geen schone bensches klaar er was water en voer bonzo diner droog.
Serene dook weg achter een bank in de hoek en de honden waar er 2 van inzaten in de bench hadden kennelhoest en mevr van duin ga u zelf nu niet schoon praten. U zei wel degelijk tegen doeja geef maar paracetamol, dus niet alles verdraaien.

De honden die in de zogezegde studio mochten werden binnen losgelaten weet u nog, want buiten liep grolsc die door de deur geglipt was. De adoptanten die er waren moesten snel de deur sluiten.
anders zou er een hond weglopen. Wat normaal is lange reis stress en noem maar op en herry en bende in de schuur, Anneke (doeja) stond ook net als wij drollen en urine op te ruimen.
U stond buiten met kan even niet op haar naam komen met een paar inenting,s boekjes en dat schip apparaat, wat een gezoek was dat om het juiste boekje bij de juiste hond te vinden. Sterker nog er klopte weinig van dus kregen adoptanten het boekje later wel. Of ze die ooit ontvangen hebben?????

Verder namen de mensen die de honden gereden hadden ook een paar honden mee naar hun huis weet ik ook nog. Maar er bleven  er een paar over en ja hoor die werden letterlijk in de armen geworpen van de nieuwe adoptanten die voor 1 hond kwamen maar met 2 naar huis gingen. Dat, mevr van duin daar een verhaal neerzet dan zou je haast denken wat geweldig daar. Nou dus niet.
Op dat moment hebben wij er niets van gezegd omdat dit ons eerste binnekomer was van spaanse honden. En dat ze van helpende pootjes waren en u er niets van wist. klopt niet.
De honden stonden op de r d e site om geadopteerd te worden dus waren ze wel degelijk van de R D E. weer een leugen uwe zijden.

Waarom niet toegeven dat er fouten worden gemaakt. dat kan iedereen overkomen mij ook en geef dat toe. Nee dan een pracht verhaal neerzetten, de makkelijkste weg kiezen. top maar is wel mislidende info omtrend de waarheid.

Hoop dat ik alles zo een beetje gehad en verklaard heb, excuus voor de fouten maar dat moet dan maar even.
En schim hoop inderdaad dat ikke antwoordt geef op je vraag. Je was me voor.

ADMIN: Opmaak gewijzigd voor leesbaarheid, Geen tekstuele wijzigingen.
« Laatst bewerkt op: 11 juli 2008 - 18:01:07 door Henk »

Ikke

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: 11 juli 2008 - 16:33:52 »
Zoals reeds verschillende keren gezegd en stilaan tot vervelens toe.
Ik ben Marina niet maar ik ken haar wel.  En dan nog even ter informatie Marina heeft geen vriend zoals Mevr Van Duin het bedoeld, zij is alleen met haar dochter.
Marina heeft zelf GEEN ENKELE hond van RDE geadopteerd.
Haar dochter heeft honden geadopteerd maar tenzij Izan of Peppa plots een galgo zou geworden zijn  ???
Tenzij dat je die smerige trukken van Mevr Van Duin, adopteren kan noemen maar dan nog een stafford is geen galgo.
« Laatst bewerkt op: 11 juli 2008 - 17:49:37 door Henk »

Ikke

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: 11 juli 2008 - 16:37:00 »
Wat ik wel begrijp is dat Mevr Van Duin een beetje ruzie wil stoken tussen de mensen hier en je helpt haar er blijkbaar nog graag bij.
Ik heb je gisteren al eens gevraagd wat jij eigenlijk tegen mij hebt  ???
Je zegt niets maar ik begin wel een andere indruk te krijgen.  Opdracht van RDE  ???

VOOR DE LAATSTE MAAL, IK BEN MARINA NIET !!!!!!!

Dankzij jullie begin ik hier ook al met hoofdletters te werken  :)

Ik heb net het stuk op RDE gelezen over Galgo en ben heel benieuwd naar het volgende: is het waar dat Serene en (sorry weet de naam niet meer) andere hond bij Ikke en haar man zitten?  Zo ja, wist jij dat Galgo en zo niet, waarom heeft Ikke dat dan niet aan Galgo verteld, desnoods via pb of mail.? En waarom heeft Sanna dat niet aan Galgo verteld?  Wat is/was er met deze honden/mensen aan de hand dat er blijkbaar zeer over gezwegen is?
Of misschien begrijp ik het verkeerd, kan ook natuurlijk.

Galgo

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: 11 juli 2008 - 17:32:26 »
Mijn vraag.
Welke marina wordt er nu eigenlijk bedoeld.
want ik kom er nu niet meer uit.
ikke jij ben het niet oke maar wie is het dan wel.

snap er even niets meer van.
En waarom staat mijn brief gekopieerd onder mijn eigen brief.

nu ga ik een eind wandelen .
Even mijn hoofd koelen. :action-smiley-015: